Kæphestene indtager skolen

Det startede med et par kæpheste - et par søde piger, der red rundt frikvarter efter frikvarter - hver eneste dag. Flere heste sluttede sig til flokken, og snart var der mange.
15.11.2023

Først var der tre
"I foråret stod vi nogle voksne og kiggede ud af vinduet i 10-pausen - og vi faldt i snak over, hvor dejligt det så ud med de kæphesteryttere, der altid var at se på legepladsen. De var engagerede - og der blev flere og flere af dem", fortæller Steen Windfeldt

kæpheste

Da SFO'en så skulle investere i nyt legetøj, var det oplagt at kigge på noget udstyr til kæpheste-dillen. Det blev til en herlig springbane, der især i sommers blev flittigt brugt.

kæpheste 2

Vintersæson
I de kolde måneder har vi heldigvis haft mulighed for at fortsætte hobbyen i SFO-tiden i festsalen i kælderen, hvor der bliver redet, sprunget og tilmed lavet dressuropvisninger.

Med eller uden hest
Det er blevet populært at medbringe sin kæphest - og skolen har heldigvis også en del låneheste - men banen er faktisk også sjov uden hest. Bare det at se, om man kan klare det helt høje spring på 60 centimeter - eller helt op til 80 centimeter for højdespringerne, ja, det er en udfordring.

10.01.2024