Besøg fra Hærens Løjtnantuddannelse

9. årgang havde den 18. december besøg af tre soldater fra Hærens Løjtnantsuddannelse. De fik undervisning i militærets tre værns mange uddannelser og et indblik i værnepligt/værneret for drenge og piger.
20.12.2023

En dag i værnepligtens tegn

De tre unge mænd, der alle er i gang med uddannelsen til Løjtnant fortalte bredt om, hvad militæret kan tilbyde i form af forskellige uddannelser og muligheder efter folkeskolen.

Derudover fik eleverne smagt på feltrationer, fik en lektion i eksercits og fik i det hele taget et indblik i soldaters hverdag. En fuld oppakning med hjelm, slør, rygsæk var både sjovt og tungt!
Der var også tid til lidt træning.

soldat

Hærens Løjtnantsuddannelse

Hærens Løjtnantsuddannelse er en ledelsesuddannelse, hvor du både bliver faglærer, underviser, leder og instruktør. Der er tilmed rig mulighed for videreuddannelse indenfor Forsvaret.

Uddannelsen kræver en studentereksamen.

Læs mere her:

Sidst opdateret